Gadżety reklamowe to przedmioty, które firmy mogą dawać swoim gościom lub klientom. Chodzi o takie rzeczy jak darmowe długopisy czy kubki. Są one wykorzystywane jako czynnik, który pozwoli klientom lepiej nas zapamiętać.
Jest wiele różnych sposobów na jakie korporacja może podejść do prowadzenia swojej kampanii marketingowej i oczywiście wyłącznie gadżety reklamowe nie będą raczej stanowić całego jej fundamentu. Nie oznacza to jednak, iż pójście w tę stronę jest marnowaniem zasobów, czasu czy pieniędzy. Wręcz przeciwnie. Umiejętnie i rzetlenie poprowadzona kampania z użyciem gadżetów reklamowych może bardzo pozytywnie wpłynąć na wizerunek Twojego przedsiębiorstwa. Będzie to dobre uzupełnienie ogółu naszego marketingu, które pozwoli ludziom lepiej nas zapamiętać.
Jednak potrzebne jest żeby założyć, że gadżet, który chcemy wręczyć naszym kilentom lub odbiorcom, będzie rzeczywiście czymś co może im przypaść do gustu. Musimy sobie powiedzieć, że nie chcemy wykonać tej pracy po łebkach, i że to co wyprodukujemy nie będzie po prostu potocznie rzecz ujmując – badziewiem. Twój gadżet ma być miłym i zaskakującym prezentem, a nie zbytecznym barachłem.